Interiør og design - uten blondekanter!

lørdag 28. juli 2012

Hjemmelaget is

Jeg har laget is i dag!
Bringebærsorbèt med lime...
N Y D E L I G !





































































Oppskrift:
600 g frosne bringebær
Saften fra 3 lime
2 dl sukkerlake

Sukkerlake: Kok opp 2 dl vann og tilsett 250 g sukker. Avkjøl når blandingen har klarnet.
OBS: Mål opp sukkerlaken igjen, du skal kun bruke 2 dl av den.
Kjør bringebær, limejuice og sukkerlake i en blender til en fin masse.

Har du ismaskin kjøres blandingen i 30 min.
Jeg har ikke det, så jeg helte den over i en brødform, og satte det i frysen et par timer.
Rørte hvert 20-30 min for å få en fin og jevn konsistens og for å unngå krystalisering.

Note to self: Neste gang vil jeg prøve å ta matpapir/bakepapir i formen, slik at isen kan tas ut og skjæres i skiver som en iskake. Friskt tilbehør til brownies! 

1 kommentar:

  1. Gleder meg til å smake dette en dag.... jammi...jammi ser veldig godt ut..

    SvarSlett