Interiør og design - uten blondekanter!

mandag 27. august 2012

Prosjekt: Maling av bokhylle

Jeg synes man skal tenke seg godt om før man maler et gammelt møbel. Veien tilbake blir fort veldig lang hvis man angrer seg. Men, noen ganger er det nettopp et strøk (eller tre) som skal til for at en gammel hylle får komme opp i stuen igjen!

Grunning: Heftgrunning. Toppstrøk: Jotun Supreme finish.
Farger: Marrakesh og hvit (ublandet) - begge helblank, da det riper minst.
- Og tro meg; det lønner seg å spandere på seg dyr malig og dyr pensel!

Nå gjorde jeg det litt mer utfordrende for meg selv ved å velge to farger, men jeg ønsket å understreke den tøffe skrå formen og dybden.

Fornøyd! 

Før

Før og etter
I "krysset" kommer kontrasten mellom de to fargene ekstra godt frem
Ferdig og fin!

3 kommentarer:

  1. Fantastisk! Så flink du er!! : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk :)
      Må innrømme at jeg rev meg litt i håret mens jeg holdt på, men når enden er god...

      Slett
  2. Så fin den ble, gleder meg til å se hva som får plass inni den:)

    SvarSlett